} f expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
#a466ff
Πρώτη Σελίδα

6.4.21

7η Ενότητα, "TEXNH: MIA ΓΛΩΣΣA ΓIA OΛOYΣ, ΣE OΛEΣ TIΣ EΠOXEΣ": ΑΝΑΛΥΟΥΜΕ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ και ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΜΑΣ


Στην πρώτη φάση του μαθήματος
: 7Η Ενότητα, "TEXNH: MIA ΓΛΩΣΣA ΓIA OΛOYΣ, ΣE OΛEΣ TIΣ EΠOXEΣ",  συζητήσαμε για την επίδραση της Τέχνης στην κοινωνική και πολιτική ζωή διαπερνώντας ιστορικές περιόδους-ορόσημα, κατά τις οποίες η Τέχνη κορύφωσε την κοινωνιοπλαστική ή ανατρεπτική της δύναμη, καταλήγοντας στο ρόλο της στην καθημερινή ζωή του καθενός και μοιραστήκαμε  στο διαδικτυακό μάθημα τις προσωπικές μας προτιμήσεις. 
 
Στη β΄φάση αναρτήσαμε στον κοινό ψηφιακό πίνακα της τάξης, αγαπημένα έργα τέχνης, που μας συντροφεύουν στην καθημερινή ζωή  ή έχουν κάποια ιδιαίτερη αξία για μας, συνοδεύοντας τις επιλογές μας με ενα σύντομο κείμενο, στο οποίο εξηγούσε ο καθένας την επιλογή του. Εδώ η Μουσική είχε τα πρωτεία. 
 
Στη γ΄ φάση συζητήσαμε για τη δύναμη της εικόνας, θυμηθήκαμε τα χαρακτηριστικά και τη λειτουργία του πολυτροπικού κειμένου και εφαρμόσαμε τρόπους αποκωδικοποίησης και σχολιασμού μιας εικόνας μελετώντας εικόνες από τη Διαφήμιση, τη Δημοσιογραφία- ρεπορτάζ, τις Εικαστικές Τέχνες, τη Φωτογραφία, τη Ζωγραφική και Γλυπτική, το Κόμικς, τα εξώφυλλο βιβλίων, περιοδικών, δίσκων/cd κ.λπ. 

Άσκηση αναγνώρισης μετοχών 4η




  1. Να εντοπίσετε  στις ακόλουθες προτάσεις τις μετοχές και να τις υπογραμμίσετε.

   2. Να αναγνωρίσετε το είδος τους (Δηλαδή, αν είναι επιθετική, τελική, κατηγορηματική, χρονική κ.λπ.)

                                                3. Να κάνετε υπομονή.

1.4.21

Οι Παρομοιώσεις στη ραψωδία Π, Ιλιάδα

1. ΟΜΗΡΙΚΕΣ- ΠΛΑΤΙΕΣ ΠΑΡΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΡΑΨΩΔΙΑΣ Π 


στ.  745- 749

Αναφορικό μέρος: «Πόσο ειν’ ελαφρός ……..να χορτάσει»

Δεικτικό μέρος: « τόσο εύκολα …..αυτός βουτάει»

Ποιος παρομοιάζεται με τι: ο Κεβριόνης με  δύτη

Κοινή ιδιότητα : η ορμή και η φορά της πτώσης

Η λειτουργία της : δημιουργεί δραματική αντίθεση, αφού συνδυάζει μια ειρηνική /ευχάριστη σκηνή,  με μια πολεμική /φρικτή σκηνή.

Αισθητοποιεί την πτώση του Κεβριόνη και μεταφέρει τον ακροατή/ αναγνώστη στο πεδίο της μάχης.

27.3.21

Η εσχάτη των ποινών, Νίκος Χουλιαράς- Ανάλυση και Φύλλο εργασίας



Εισαγωγικές επισημάνσεις

Το διήγημα «Η εσχάτη των ποινών» ανήκει στη συλλογή « Μια μέρα πριν δυο μέρες μετά, που δημοσιεύτηκε το 1998. Το έργο έχει καταγραφεί ως συλλογή διηγημάτων. Κλίνει όμως μάλλον προς το σπονδυλωτό μυθιστόρημα, καθώς συγκροτείται από μικρές ιστορίες αυτόνομες αλλά και οργανικά δεμένες μεταξύ τους. Όλες οι  ιστορίες διαδραματίζονται στην Αντίπαρο, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ήρωες είναι οι μόνιμοι  κάτοικοι του νησιού αλλά  και κάποιοι περαστικοί, τουρίστες, επισκέπτες, παραθεριστές. Ο συγγραφέας σκιαγραφεί τους χαρακτήρες σε βάθος, συμπλέκει τις μοναχικές τους διαδρομές, ζωντανεύει πρωτότυπες καταστάσεις και παρουσιάζει το ποικιλόχρωμο ψηφιδωτό του μικρού νησιού. Καταφέρνει με χιούμορ και ρεαλισμό να ανασύρει στην επιφάνεια τα βαθύτερα όνειρα των ανθρώπων, αλλά και να αναδείξει τη δραματική πλευρά της ζωής τους.

 Για το Φύλλο εργασίας δες εδώ

Για ενδεικτικές απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου δες εδώ

23.3.21

SINE QUA NON, Αλίσια Στόλιγκς


SINE QUA NON

Ἡ ἀπουσία σου πατέρα εἶναι οὐδέν. Μήδ᾽ ἕν –
Παράγοντας ποὺ μηδενίζει ὅλα τὰ γινόμενα,
Χαμένος πόντος στὸ πλεκτό, τὸ μάτι τῆς βελόνας
Ποὺ κλαίει τὴ μαύρη της κλωστή. Τὸ σημεῖο
Ποὺ τυφλὰ ἁπλώνεται πίσω ἀπ’ τὸν καθρέφτη.
Ἡ ξαφνικὴ σιγὴ ποὺ ξεσπάει
Ὅταν τοῦ ψυγείου ὁ βόμβος σταματάει
Καὶ τὰ τριζόνια παύουν γιὰ νὰ περάσει ὁ χειμώνας.

11.3.21

Ρούχο ζεστό, Αρθούρος Ρεμπώ

Atelier de moulage Sadaune, Claude Firmin, 1901
 

 Ρούχο ζεστό

Φόρα μια ζεστή καρδιά
κι έλα έξω να με βρεις

δε θα μαι στα μαγαζιά
ούτε στις πλατείες τις στολισμένες
δε θα μαι σε κάποιο μπαρ
ούτε σε κάποια στάση του τραμ.

9.3.21

Να μάθεις να φεύγεις, Χριστίνα Παρασχά


Να μάθεις να φεύγεις

Από την ασφάλεια τρύπιων αγκαλιών.
Από χειραψίες που σε στοιχειώνουν.
Από την ανάμνηση μιας κάλπικης ευτυχίας.
Να φεύγεις!
Αθόρυβα, σιωπηλά, χωρίς κραυγές, μακρόσυρτους αποχαιρετισμούς.
Να μην παίρνεις τίποτα μαζί, ούτε ενθύμια, ούτε ζακέτες για το δρόμο.