} f expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
#a466ff
Πρώτη Σελίδα

29.11.21

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ

Πίνακας: Frank Morisson

Σχεδιάγραμμα αφήγησης περιστατικού/ γεγονότος

Πρόλογος

Πότε και πού συνέβη το περιστατικό; Ήμασταν μάρτυρες, θεατές ή πρωταγωνιστές;  Ποιοι άλλοι παρευρίσκονταν; Ήταν κάτι προσδοκώμενο ή απροσδόκητο;  (καλό είναι να δίνουμε στοιχεία για τα πρόσωπα, π.χ. μικρά ονόματα ή τη βασική τους ιδιότητα ή αυτό που μας συνδέει μαζί τους. π.χ. αδελφός, φίλος κ.λπ, ή ένα χαρακτηριστικό τους π.χ. ο πανύψηλος, ο μικρούλης κ.λ.π, ώστε να αποκτούν υπόσταση και για τον αναγνώστη)

6.11.21

Γνωρίσματα του ελληνικού λαϊκού παραμυθιού

Δημιουργώ τώρα το δικό μου παραμύθι. Αν θέλω, διαλέγω αντίθετους χαρακτήρες από τους παρακάτω ή δημιουργώ τους δικούς μου. Θα συγκρουστούν, θα δοκιμαστούν  και θα κερδίσει ο καλύτερος ή η καλύτερη. 

26.10.21

Πρώτο διαγώνισμα στο Γυμνάσιο- Πώς νιώθω;

Η τελευταία αρκούδα του Πίνδου, Δημήτρης Χατζής

                       Ντομπρίνοβο, Πηγή  

























Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου


  1. Γράψτε κατά σειρά τις χρονικές φάσεις, από τις οποίες πέρασε η ζωή του Σκουρογιάννη στο απόσπασμα, και αντιστοιχίστε τα προσωπικά του αισθήματα με κάθε φάση της ζωής του.

Ο Σκουρογιάννης αναγκάστηκε λόγω των κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών, όπως και τόσοι άλλοι Ηπειρώτες, να αναζητήσει την τύχη του στη ξενιτιά, για να ζήσει αυτός και οι γονείς του. Ήταν ο μόνος από το χωριό που επέλεξε να μεταναστεύσει στη Γερμανία και όχι κάπου αλλού. Δούλεψε ως ανειδίκευτος εργάτης πολύ σκληρά είκοσι ολόκληρα χρόνια. Ζωή δύσκολη, με στερήσεις και μοναξιά, χωρίς να επισκεφτεί το χωριό του ούτε μια φορά. Μοναδική παρηγοριά του  οι  εικόνες της πατρίδας, τα βουνά, οι καρυδιές, τα έλατα, τα πεύκα του χωριού του. Το χωριό του ήταν ο θησαυρός του και ο καημός του. Η σκέψη της επιστροφής τον όπλιζε με δύναμη, πείσμα και καρτερικότητα. ‘Όταν τα κατάφερε, πήρε τη μικρή του σύνταξη και επέστρεψε  στο χωριό του γεμάτος λαχτάρα και συγκίνηση, να ξαναγγίξει όσα στερήθηκε. Ξαναβρήκε συγγενείς και φίλους, εγκαταστάθηκε στο παλιό του σπίτι σίγουρος πως θα είναι ευτυχισμένος. Σύντομα ανακάλυψε ότι ένιωθε ξένος ανάμεσα στους πιο δικούς του ανθρώπους, στους συντοπίτες του. Και εκείνοι έμοιαζαν ξένοι από τον εαυτό τους. Πίστεψε πως το Ντομπρίνοβο ζούσε πια μόνο στα όνειρά του, μέχρι που  ένας περίπατος στο δάσος τού αποκάλυψε την ανόθευτη και ανέγγιχτη από τη φθορά του χρόνου και της προόδου φύση.  Το Ντομπρίνοβο, όπως ζέσταινε την καρδιά του στη Γερμανία, ήταν ακόμη ζωντανό.

10.10.21

Ενότητα 2η Επικοινωνία στο σχολείο, Φύλλο εργασίας


Νεοελληνική Γλώσσα Α. Γυμνασίου

Ενότητα 2η Επικοινωνία στο σχολείο 

  •  Είδη του προφορικού και του γραπτού λόγου.
  •  το κατάλληλο ύφος και λεξιλόγιο στην επικοινωνία 
  •  Ο ρόλος της παραγράφου σε ένα κείμενο
  •  Η επικοινωνία στο σχολείο με τους/ τις συμμαθητές μου και τους/ τις καθηγητές / καθηγήτριες

5.10.21

Σχολική αίθουσα, Νίκος Β. Καμβύσης (παγκόσμια ημέρα εκπαιδευτικών)

Ο δάσκαλος έγραφε στον πίνακα επιμένοντας.
Μπροστά του τόσα μάτια ορθάνοιχτα.
Χάραζε γραμμές ... κλασματικούς όρους ...
Έσβηνε ... διατύπωνε τελειωτικά:
Τόκος ίσον κεφάλαιον επί χρόνον επί επιτόκιον ...
Κι ύστερα το πρόβλημα εμπεδώσεως.
Γραμμάτιον δέκα χιλιάδων .... με επιτόκιον ....
Και μόνο εκείνο το παιδί στο τελευταίο θρανίο
έμενε εντελώς αμέτοχο.