} f expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
#a466ff
Πρώτη Σελίδα

25.4.19

H Γελαστή Καρδιά, Τσαρλς Μπουκόφσκι


Η ζωή σου είναι η δική σου ζωή
μην την αφήσεις να τσακιστεί σε μια φτηνή υποταγή.
Να παραφυλάς.
Υπάρχουν τρόποι να ξεφύγεις.
Και κάπου υπάρχει και ένα φως.
Μπορεί να μην είναι πολύ δυνατό
αλλά διώχνει σκοτάδι.

26.3.19

Μαλλιά κουβάρια με τον Μανόλη για το Δώρο, Β. Δουληγέρη


Τον είχα εντοπίσει από τον Αγιασμό. Κάθε φορά που σήκωνε ο παπάς την αγιαστούρα, ο Μανολάκης κάτι μουρμούριζε και το γέλιο απλωνόταν στο μισό σχολείο σαν κύμα στη θύρα 7. Στο χαιρετισμό του Διευθυντή χάθηκε από το οπτικό μου πεδίο. Έδενε τα αθλητικά του επί 5 λεπτά… Όταν ακούστηκε δε και ο χαιρετισμός του Υπουργού με το εδάφιο του Κοέλιο: «Όταν θέλεις κάτι πολύ,  μπλα μπλα μπλα,  για να το πετύχεις» παίρνω όρκο ότι τον άκουσα να λέει ότι ο Υπουργός κάνει κλόπι πειστ  τα «I LOVE MINIONS». Ακούς εκεί, το παλιόπαιδο… Κοτζάμ Υπουργός…

Είναι πρώτη ώρα Λογοτεχνίας και κουτσουρεμένη λόγω ενημερώσεων Δ/ντου και διαπραγματεύσεων των εφημερευόντων με αυτούς που πάλι άργησαν και βρήκαν την πόρτα κλειδωμένη. Νυστάζω, ο Αυτοκράτορας (=το φωτοτυπικό) έχει χαλάσει πάλι,λήγει και η προθεσμία  πληρωμής του ΕΝΦΙΑ, πρέπει όμως να κάνουμε  το «Δώρο ασημένιο ποίημα».  Το «Δώρο ασημένιο ποίημα» χαρίζεται σε κάθε παραλήπτη. Ο αποστολέας είναι γενναιόδωρος. Ο παραλήπτης είναι τυχερός. Ο ταχυδρόμος όμως ζει το δράμα του:

16.3.19

Η Άννα του Κλήδονα, Δ. Αξιώτης- Φύλλο εργασίας

  1. Με βάση τα τοπωνύμια του κειμένου να προσδιορίσετε τον τόπο. 
  2. Ποια στοιχεία της συμπεριφοράς της Άννας φανερώνουν την εμμονή της με το γάμο;
  3. Πιστεύετε ότι ο χαρακτήρας της Άννας την κάνει εύκολο στόχο της φάρσας;
  4. Ο αφηγητής  κάνει υπαινιχτικά σχόλια για την ηλικία και την εξωτερική εμφάνιση της Άννας. Μπορείτε να τα εντοπίσετε; Σχολιάστε το ύφος αυτής της έμμεσης περιγραφής της Άννας: είναι κωμικό, μελαγχολικό, κάτι άλλο;

14.3.19

Παίζουμε Αρχαία Σπάρτη;

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για την καθημερινή ζωή των Σπαρτιατών, μπείτε εδώ.
Αν θέλετε να παίξετε, αναλαμβάνοντας μια ...σπαρτιάτικη αποστολή

5.3.19

Ευριπίδη Ελένη: μια φανταστική συνέντευξη από την Ιωάννα Κ.

Chiharu Shiota,Traces of Life
Μια φανταστική συνέντευξη: Ένας/ μία σκηνοθέτης ανακοινώνει την απόφασή του/της να ανεβάσει την «Ελένη» του Ευριπίδη. Αποφασίζετε να του/της πάρετε συνέντευξη, που θα δημοσιευτεί σε νεανικό περιοδικό (έντυπο ή ηλεκτρονικό). Αξιοποιήστε όσα ξέρετε ως τώρα και όσα έχετε αισθανθεί για την αξία και την επικαιρότητα του έργου. Επικεντρωθείτε στους λόγους, για τους οποίους επέλεξε ειδικά αυτό το έργο σήμερα.
Η συνέντευξη

1)    Γιατί επιλέξατε  να ανεβάσετε μια θεατρική παράσταση με κεντρικό ήρωα μια γυναίκα;
     Η Ελένη δεν είναι μια συνηθισμένη γυναίκα. Η ζωή της καθορίζεται από τις απάτες των θεών και τα παιχνίδια της μοίρας. Έγινε «άπιστη» και ταυτόχρονα έμεινε πιστή. Είναι η ωραιότερη γυναίκα του κόσμου, αλλά η ομορφιά της έγινε αιτία πολέμου και μίσους. Η Ελένη ως «είδωλο» είναι ανήθικη, άπιστη και καταστροφική. Αλλά η πραγματική είναι πιστή, αφοσιωμένη και έντιμη. Όλη αυτή η αντιφατικότητα δίνει, κατά τη γνώμη μου, πολύ παραστατικά την τραγικότητα της σύγχρονης γυναίκας, που γίνεται συχνά αντικείμενο εκμετάλλευσης, αλλά και θύμα προσπαθώντας να ανατρέψει τα κοινωνικά στερεότυπα και να εξασφαλίσει την αναγνώριση της αξίας της, την κοινωνική αποδοχή και την ευτυχία.

Βγαίνοντας απ΄το σχολειό, Ζ. Πρεβέρ- Φύλλο εργασίας



Βρες το φύλλο εργασίας πλήρες  εδώ