} f expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
Πρώτη Σελίδα

24.1.15

Πίνοντας ήλιο κορινθιακό, Οδυσσέας Ελύτης



Διαγραμμική απεικόνιση της ενότητας
(μνημονική απεικόνιση-σχέδιο του μαθήματος)
Στόχος
*        Να αναδειχτεί η ειδική σχέση του ανθρώπου (και του ποιητή) με το ελληνικό μεσογειακό τοπίο.
*        Να γνωρίσουν  οι μαθητές βασικά σύμβολα  της ποιητικής τέχνης του Ελύτη
*        Να παρατηρήσουν τις εμφανείς διαφορές  του ποιήματος από ένα παραδοσιακό ποίημα
Κύριοι θεματικοί άξονες του ποιήματος
*         Ο άνθρωπος είναι οργανικά δεμένος με τη φύση
*         Το ελληνικό τοπίο και οι ποικίλες ομορφιές του (θάλασσα- στεριά)
*          Η χαρά της ζωής 
*         Η ελληνική φύση καλλιεργεί τη φιλοπαίγμονα διάθεση του Έλληνα
*         Το όραμα ενός καλύτερου κόσμου

Βασικά στοιχεία μορφής και περιεχομένου
*        Λυρικό ποίημα
*        Λυρισμός= έκφραση συναισθημάτων
*        Η συντομία του ποιήματος
*        Δείγμα Νεωτερικής ποίησης- άρνηση παραδοσιακού στίχου
*        Έντονη εικονοποιία
*        Συναισθηματικός ειρμός εικόνων και όχι λογικός
*         Τολμηρές μεταφορές
*        Η υπαινικτική χρήση της γλώσσας (το παιχνίδι μεταφοράς και κυριολεξίας)
*        Σύμβολα και ποιητική αλληγορία:
     (ψαλμός ήλιου, τάμα ψάρι,  κόσμος στα μέτρα της καρδιάς)
*        Η πολύτροπη σχέση του ανθρώπου με τη φύση- μέθεξη με τη φύση
*        Η ποιητική εμμονή του Ελύτη με τον ήλιο και το ελληνικό φως
*        Η ουσιωδέστερη προσφορά της φύσης: τόνωση αισιοδοξίας και οραματισμός