Διαγραμμική απεικόνιση μαθήματος
(μνημονική απεικόνιση-σχέδιο μαθήματος)
Στόχος:
Ø
Να γνωρίσουν οι
μαθητές ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα γραφής του Ηλία Βενέζη, ο οποίος αντλεί τα
θέματά του κυρίως από την περιοχή του μικρασιατικού ελληνισμού και τις
συνέπειες της καταστροφής του 1922.
Ø
Να ενδιαφερθούν και
να ερευνήσουν για την ιστορική πραγματικότητα, η οποία διαφαίνεται μέσα από το
«παραμύθι» που αφηγείται ο Αντρέας στη μητέρα του αδικοχαμένου φίλου του.
Ø
Να
προβληματιστούν για το διαχρονικό ζήτημα των προσφύγων και των «αγνοουμένων».
Κύριοι θεματικοί άξονες:
Ø
Η οδυνηρή
εμπειρία της αιχμαλωσίας.
Ø
Η αγωνία για την
τύχη των αγνοουμένων.
Ø
Το δράμα της μάνας ↔Το δράμα του «επιζώντος».
Ø
Η αγαθοποιός
λειτουργία του παραμυθιού
Βασικά στοιχεία μορφής και περιεχομένου:
Ø
Οι συνέπειες της
μικρασιατικής καταστροφής.
Ø
Η γραφή του Ηλία
Βενέζη, απλή καλλιεργημένη δημοτική, πλούσια εκφραστικά μέσα
Ø
Ο γρήγορος
διάλογος.
Ø
Η αιχμαλωσία.
Ø
Αφηγηματικοί
τρόποι: αφήγηση, περιγραφή, σχόλιο, διάλογος
Ø
Η αναχρονία και η
αναδρομική αφήγηση
Ø
Η λειτουργία του
παραμυθιού
Ø
Η αντίθεση
μακαριότητας του παραμυθιού και πρώτης ενότητας
Ø
Η τραγική
ειρωνεία
Ø
Το αντιπολεμικό
μήνυμα του παραμυθιού
|