Διαγραμμική
απεικόνιση μαθήματος
(μνημονική
απεικόνιση-σχέδιο μαθήματος)
Στόχος:
Ø
Να
γνωρίσουν οι μαθητές ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα γραφής του Ηλία Βενέζη, ο
οποίος αντλεί τα θέματά του κυρίως από την περιοχή του μικρασιατικού
ελληνισμού και τις συνέπειες της καταστροφής του 1922.
Ø
Να
ενδιαφερθούν και να ερευνήσουν για την ιστορική πραγματικότητα, η οποία
διαφαίνεται μέσα από το «παραμύθι» που αφηγείται ο Αντρέας στη μητέρα του
αδικοχαμένου φίλου του.
Ø
Να
προβληματιστούν για το διαχρονικό ζήτημα των προσφύγων και των «αγνοουμένων».
Κύριοι θεματικοί άξονες:
Ø
Η οδυνηρή
εμπειρία της αιχμαλωσίας.
Ø
Η αγωνία
για την τύχη των αγνοουμένων.
Ø
Το
δράμα της μάνας ↔Το δράμα του «επιζώντος».
Ø
Η
αγαθοποιός λειτουργία του παραμυθιού
Βασικά στοιχεία μορφής και περιεχομένου:
Ø
Οι
συνέπειες της μικρασιατικής καταστροφής.
Ø
Η γραφή
του Ηλία Βενέζη, απλή καλλιεργημένη δημοτική, πλούσια εκφραστικά μέσα
Ø
Ο γρήγορος
διάλογος.
Ø
Η
αιχμαλωσία.
Ø
Αφηγηματικοί
τρόποι: αφήγηση, περιγραφή, σχόλιο, διάλογος
Ø
Η αναχρονία
και η αναδρομική αφήγηση
Ø
Η
λειτουργία του παραμυθιού
Ø
Η αντίθεση
μακαριότητας του παραμυθιού και πρώτης ενότητας
Ø
Η τραγική
ειρωνεία
Ø
Το
αντιπολεμικό μήνυμα του παραμυθιού
|