Ὁ Γιάννης ὁ Κούτρης δὲν ἤθελε μόνον νὰ ἑορτάσῃ μὲ τοὺς συννομεῖς* του χωριστὰ τὴν Ἀνάστασιν εἰς τὸ κατάμερόν του, ἀλλ’ ἐπεθύμει καὶ νὰ τελεσθῆ ἡ Ἀνάστασις αὕτη ὄχι εἰς ἄλλην ἐκκλησίαν, ἀλλ᾽ ὡρισμένως εἰς τὴν Ἁγι’ Ἀναστασά. Ἀφοῦ τὸ πάλαι* ἦτο ἐκκλησία, ἀφοῦ ὁ χῶρος οὗτος ἦτο καθιερωμένος εἰς λατρείαν Χριστοῦ, διατί τάχα νὰ μὴ λειτουργῆται; Μάτην ὁ παπ - Ἀγγελὴς ἐξόδευε τὴν ὀλίγην μάθησίν του καὶ τὴν ἔμφυτον λογικήν του, διὰ νὰ τὸν πείση ὅτι ἐζήτει παράλογα. Ὁ αἰπόλος* ἔμεινεν ἀμετάπειστος.
1.5.21
Ανάσταση στην Αγι- Αναστασά, Ἀλέξανδρος Παπαδιαμάντης
30.4.21
Ozymandias, Percy Bysshe Shelley
Ozymandias
I met a traveller from an antique land,
Who said—“Two vast and trunkless legs of stone
Stand in the desert. . . . Near them, on the sand,
28.4.21
Μανόλης Αναγνωστάκης
“Η ποίηση είναι έργο της νεότητας. Χρειάζεται ενθουσιασμό, αυταπάτες, ψευδαισθήσεις. Αυτά τα έχουν
22.4.21
Ιλιάδα, Ραψωδία Χ, στ. 247-394- Φύλλο εργασίας
- Τι είναι ο αγώνας λόγων και ποιο σκοπό έχουν οι πολεμιστές, όταν τον εκφωνούν;
- Να υπογραμμίσετε τους στίχους, στους οποίους παρακολουθούμε τον αγώνα λόγων των 2 μονομάχων
- Εδώ εξυπηρετείται ο τυπικός σκοπός του αγώνα λόγων; Ποιο σκοπό έχει η ομιλία του Έκτορα;
- Πώς αντιδρά ο Αχιλλέας και γιατί;
- Να εντοπίσεις στα λόγια του Αχιλλέα το “σχήμα του αδύνατου” . Να το σχολιάσεις.
- Με ποιο όπλο ξεκινά η μονομαχία και πώς εξελίσσεται;