} f expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
Πρώτη Σελίδα

24.1.15

Ο Κάσπαρ Χάουζερ στην έρημη χώρα, Δημήτρης Χατζής



Διαγραμματική απεικόνιση της ενότητας
(μνημονική απεικόνιση – σχέδιο μαθήματος)
Στόχοι:
  • να γνωρίσουν οι μαθητές  τη θεματική και  την ατμόσφαιρα της  μεταπολεμικής πεζογραφίας
  • να συναισθανθούν οι μαθητές το αίσθημα απομόνωσης όσων αναγκάζονται να ενταχθούν σε νέο κοινωνικό περιβάλλον και τις δυσκολίες προσαρμογής τους, αξιοποιώντας  τις προσωπικές τους εμπειρίες και το κείμενο.
Κύριοι θεματικοί άξονες του κειμένου:
  • Η ξενιτιά και οι Έλληνες
  • Ο νόστος
  • Απώλεια εθνικής ταυτότητας
  • Η δυσκολία προσαρμογής- η μοναξιά του Κώστα σε μια άγνωστη χώρα
  • Οι πολλαπλές διαστάσεις της αποξένωσης
Βασικά στοιχεία μορφής και περιεχομένου:
  • Μεταπολεμικό νεορεαλιστικό  μυθιστόρημα
  • Ρεαλιστική αφήγηση
  • Πρωτοπρόσωπη αφήγηση
  • Δημοσιογραφική περιγραφή
  • Λαϊκή γλώσσα
  • Η ψυχική και κοινωνική αποξένωση του μετανάστη.
  • Ο φόβος απώλειας εθνικής ταυτότητας
  • Οι απλοί άνθρωποι του μόχθου –η  καθημερινότητα των μεταναστών
  • Η  ψυχική αποξένωση από αγαπημένα πράγματα
  • Η απομόνωση του Κώστα από τους ντόπιους και από τους μετανάστες
  • Η απελπισία του ήρωα- η απόγνωση