} f expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
Πρώτη Σελίδα

20.11.22

Ερωτόκριτος, Β. Κορνάρος [Γ. 891-936. Διάλογος ρήγα Ηράκλη και Πεζόστρατου], Άσκηση Δημιουργικής γραφής, Νικόλας Φ.

Γιώργος Γούσης (εικονογράφηση), από το  graphic novel " Ερωτόκριτος"των  Δημοσθένη Παπαμάρκου και Γιάννη Ράγκου
 

Άσκηση: Ο Ερωτόκριτος ακολουθεί κρυφά τον πατέρα του στο παλάτι και ακούει τον διάλογό του με τον Βασιλιά. Στο τέλος της ομιλίας του Ηράκλη, εμφανίζεται και απευθύνεται με θάρρος και ευγένεια στο βασιλιά, εκφράζοντας τις δικές του απόψεις και επιθυμίες. Να γράψετε την ομιλία του.

  Εδώ το κείμενο

 

Ποιητής

Ευθύς αμέσως φάνηκε ο Ερωτόκριτος. Βρήκε τον ρήγα,

Λέγει του:  

Ερωτόκριτος

«Τα σέβη μου, βασιλιά μου!

Είμαι εδώ, για να σας πω και εγώ για την Αρετούσα.

Το ξέρω ότι αηδιάζετε στη σκέψη ενός τέτοιου γάμου

Και πως με απεχθάνεστε για την αυθάδειά μου.Όμως

Δεν θα ήταν καλύτερος για την Αρετούσα ένας γάμος,

Που θα δέχεται κάθε μέρα αγάπη και σεβασμό

Και αφοσίωση μέχρι τα βαθιά γεράματα

από την καταδίκη ενός γάμου που δεν θα τον θέλει,

 απλώς για να φοράει κοσμήματα φανταχτερά;

Υπόσχομαι να της δώσω αγάπη και φροντίδα

Μέχρι να βρεθώ κάτω απ΄το χώμα.

Ξέρω ότι θα την κάνω ευτυχισμένη, όπως κι αυτή κάνει εμένα.

Αντιλαμβάνομαι ότι με θεωρείτε κατώτερο

των απαιτήσεων και των προσδοκιών σας,

αλλά στην πραγματικότητα είμαι ο πιο άξιος.

Όχι όμως λόγω χρημάτων, αλλά λόγω φρόνησης και ανδρείας.

Μπορεί να θεωρείτε αυτόν τον γάμο αισχρό,

Αλλά κάθε ζευγάρι που αγαπιέται

Νιώθει καταδικασμλένο, όταν δεν καταλήγει μαζί.

Πάρτε παράδειγμα τη Θλίσβη και τον Πύραμο.

Αγαπιούνταν αληθινά, αλλά καθώς δεν μπορούσαν να είναι μαζί

εξαιτίας της κοινωνίας αυτοκτόνησαν.

Αυτό που ζητώ είναι να δείτε ότι αυτός ο γάμος δεν είναι καταστροφικός

Αλλά ο πιο μεγαλειώδης  λόγω της αγάπης.»

 

 Νίκος Φ. Γ2 Γυμνάσιο Πετρούπολης