} f expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
Πρώτη Σελίδα

11.11.18

Πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις, Ασκήσεις



Α.  Μετατρέψτε τις ευθείες ερωτήσεις της ακόλουθης συνέντευξης σε πλάγιες κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές. Προσαρμόστε ανάλογα και τις απαντήσεις και αναπλάστε το κείμενο.

-Πόσα βήματα χρειάζεσαι, για να διανύσεις το γήπεδο;
- Ολόκληρο το γήπεδο σε πλήρη ταχύτητα; Έξι βήματα. Από την γραμμή των βολών χρειάζομαι ένα βήμα, εκτός αν πηδήξω από εκεί, οπότε δεν χρειάζομαι κανένα.
-Πώς ήταν τα παιδικά σου χρόνια; 
-Οι γονείς μου ήρθαν στην Ελλάδα από τη Νιγηρία, ζούσαμε σε ένα μικρό διαμέρισμα και χωρίς χαρτιά.  Ήταν δύσκολα. Δεν είχαμε πολλά λεφτά, αλλά ήμασταν ευτυχισμένοι. Όταν είχαμε προβλήματα, βρισκόμασταν όλοι στο ίδιο δωμάτιο και περνούσαμε καλά, Γελούσαμε, παρά τις δυσκολίες. Σίγουρα όλο αυτό μας έκανε πιο δυνατούς.
- Πώς αντιμετώπισες τις δυσκολίες;
-Πουλούσα γυαλιά ηλίου και CD με τον σταρ των Bucks και  ήμουν ο καλύτερος πωλητής. Το μυστικό μου ήταν ότι δεν τα παρατούσα. Θα συνέχιζα να κάνω ερωτήσεις, μέχρι να πουλήσω, ενώ ήμουν και χαριτωμένος, επειδή ήμουν νεαρός.
-Είσαι ακόμα τόσο επίμονος; 
 -Στη ζωή μου; Ναι, είμαι ακόμα τόσο επίμονος. Θα κάνω κάτι συνέχεια μέχρι να τα καταφέρω.
-Πώς είναι τα πράγματα τώρα στην Ελλάδα για σένα;
-Ο κόσμος τρελαίνεται πλέον. Είναι πραγματικά απίστευτο.
-Σημαίνεις πολλά, είσαι μεγάλη υπόθεση.
- Νομίζουν ότι είμαι μεγάλη υπόθεση.
- Πώς σκέφτεσαι το μέλλον σου; Θα συνεχίσεις να βελτιώνεσαι;
-Ναι, σίγουρα. Πρέπει δεν έχω άλλη επιλογή.
-Τι εννοείς μ΄αυτό;
-Φοβάμαι πολύ την αποτυχία• οπότε πρέπει να γίνω καλύτερος. ≫
(Από τη συνέντευξη του Γιάννη Αντετοκούνμπο στην αμερικανική εκπομπή «60 minutes»- Προσαρμογή)
 
👇
Για να μην γράφεις συνέχεια "είπε", ίσως σου χρειαστεί αυτό
 
Β. Να επισημάνετε τις πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις και να αναγνωρίσετε τον συντακτικό τους ρόλο: 
 Προσοχή! Μη θεωρήσετε δεδομένο ότι σε κάθε περίοδο υπάρχει πλάγια ερωτηματική πρόταση.
1.    Διαπίστωσα ότι υπάρχει ένα λάθος στο Α.Δ.Τ μου, αλλά  δεν ξέρω πού να απευθυνθώ. 
2.    Απορώ πώς έκανε περιουσία ένας φυγόπονος άνθρωπος, όπως ο θείος μου.
3.    Είναι ζήτημα αν άκουσα μια  λέξη από το μάθημα σήμερα...
4.    Αν δεν συμφωνείς με μια άποψη, να εκφράζεις τις αντιρρήσεις σου.
5.    Έδειξα  στη γιαγιά μου πώς να στέλνει μηνύματα στο κινητό.
6.    Υποψιάζομαι γιατί απορρίφθηκε η αίτησή μου. 
7.    Υποψιάζεται, γιατί είναι καχύποπτος.
8.    Πες μου τι απ΄ τα δύο συμβαίνει, δεν ήξερες την αλήθεια ή την απέκρυψες.
9.    Είναι απίστευτο πόσο βαριέμαι την εξάσκηση στις δευτερεύουσες προτάσεις.
10.Είναι γνωστό με ποια μέσα κατέλαβε αυτή τη θέση.
11.Οι μαθητές αμφιβάλλουν αν πραγματικά οι καθηγητές καταλαβαίνουν τα προβλήματα της ηλικίας τους.
12.Ένα πράγμα δεν καταλαβαίνω, γιατί καθυστερείς συνεχώς στα ραντεβού μας.
13.Πώς τα προλαβαίνει όλα δεν κατάλαβα ποτέ.
14.Δείξτε μου πώς δουλεύει αυτό το μηχάνημα.
15. Σκέφτομαι μήπως μας βάλει διαγώνισμα αύριο.
16. Στην ερώτησή μου, αν διάβασε την ιστορική πηγή, προτού σχολιάσει, απέφυγε ν΄απαντήσει.
17.Ενημερώστε με αν χρειάζεστε επιπλέον ασκήσεις ή αν επαρκούν αυτές.  

Βάνα Δουληγέρη