} f

23.11.16

Άσκηση Αναγνώρισης Δευτερευουσών προτάσεων


Να αναγνωρίσετε το είδος και τον συντακτικό ρόλο των δευτερευουσών προτάσεων. 



1.    Μήπως έχεις χρόνο να κουβεντιάσουμε ρώτησε τότε η μητέρα το παιδί.
2.   Δεν ξέρω πώς θα δικαιολογηθώ για τις απουσίες μου από το σεμινάριο.
3.   Μία απορία μού δημιούργησε το ποίημα, γιατί δεν ολοκλήρωνε ο ποιητής τα ποιήματά του.
4.   Πρέπει να προσέχουμε μήπως εξαντληθούν οι φυσικοί πόροι της γης.
5.   Έχω ανησυχία μήπως με πιάσουν πάλι αδιάβαστο.
6.   Στις ενδοιαστικές προτάσεις εκφράζεται φόβος μήπως δεν γίνει κάτι επιθυμητό.
7.   Όλοι οι μαθητές φάνηκαν πρόθυμοι να συνεισφέρουν στον Έρανο Αγάπης.
8.   Τώρα τελευταία ο πατέρας αρχίζει και εμφανίζει σημάδια κόπωσης.
9.Η απουσιολόγος έχει ένα τολμηρό όνειρο, να γίνει πυρηνική επιστήμονας.
10.    Είναι πολύ πιθανό, αν και δεν το ξέρω σίγουρα, να παραιτήθηκε.
11. Θα ήταν πιο έξυπνο από μέρους σου να διάβαζες από το σχολικό Συντακτικό.
12.    Αρνήθηκε την πρόσκληση, αλλά δεν ξέρω μήπως τελικά έρθει στο πάρτι.
13.    Δεν είμαι σίγουρος αν κατάλαβα το μάθημα και πώς να λύσω τις ασκήσεις.
14.    Είναι αξιοθαύμαστο πώς επιβίωσε το ελληνικό έθνος.
15.    Ξέρω πολύ καλά τι θα έκανα σε ανάλογη περίπτωση, γι’ αυτό δεν συγχωρώ ό, τι έπραξες, χωρίς να υπολογίζεις τις συνέπειες.
16.    Στην εύλογη απορία μας, πού θα βρούμε τους πόρους, να πάμε εκδρομή στο εξωτερικό, δεν απάντησε κανείς.
17.    Θύμωσε, γιατί του μίλησαν με αγένεια και απόρησε γιατί το έκαναν.
18.   Σπάνια νιώθω την ανάγκη να διαβάσω, αν δεν με απειλούν με διαγώνισμα.
19.    Όλοι οι μαθητές είμαστε περήφανοι, γιατί τα καταφέραμε χωρίς να χρειαστούμε τη βοήθεια γονέα, θείου, βοηθήματος και διαδικτύου.
20.   Ασχολήσου με κάτι ουσιαστικό και εποικοδομητικό, αντί να κάθεσαι άπραγος και να παίζεις στο διαδίκτυο.