Διαγραμμική
απεικόνιση μαθήματος (μνημονική απεικόνιση-σχέδιο μαθήματος)
Στόχος:
·
Να γνωρίσουν οι
μαθητές την ψυχολογία των τυπικών ηρώων του Τσέχωφ και τα ήθη και τη νοοτροπία της
εποχής του.
·
Με αφόρμηση το ακραίο
παράδειγμα δουλικής συμπεριφοράς της
ηρωίδας, να γίνει διάλογος για τις ατομικές και κοινωνικές
επιπτώσεις που μπορεί να έχει η ατολμία, η δειλία και η τυφλή υποταγή.
Κύριοι θεματικοί άξονες:
·
Η δειλία και η
ηττοπάθεια της εργαζόμενης γυναίκας
·
Η εκμετάλλευση στο χώρο της εργασίας – ο αδίστακτος εργοδότης
·
Η φάρσα
·
Οι αγαθές
προθέσεις του άνδρα = το πρωτότυπο μάθημα ήθους
·
Ο φόβος της ανεργίας
Βασικά στοιχεία μορφής και περιεχομένου:
·
Η απλή γλώσσα αφήγησης
·
Ο ανάλαφρος τόνος
·
Ολοζώντανος διάλογος, σκηνοθετικές
πληροφορίες, ψυχογράφηση χαρακτήρων → θεατρικότητα του αφηγήματος.
·
Η συντομία του
διηγήματος
·
Η πρωτοτυπία της
ιστορίας
·
Η ανατροπή του μύθου
και η έκπληξη του αναγνώστη
·
Κεντρικό πρόσωπο είναι
το βουβό πρόσωπο ( Ιουλία) και όχι ο λαλίστατος χαρακτήρας (εργοδότης).
·
Η μεταστροφή των
συναισθημάτων του αναγνώστη
·
Η οικονομική σκευωρία
του εργοδότη.
·
Το παιδαγωγικό τέχνασμα του εργοδότη.