Διαγραμμική απεικόνιση του μαθήματος
(μνημονική απεικόνιση- σχέδιο μαθήματος)
(μνημονική απεικόνιση- σχέδιο μαθήματος)
Στόχος
* Να κατανοήσουν οι μαθητές πόσο στενά συνδέονταν στην
παραδοσιακή κοινωνία τα λαογραφικά έθιμα με την καθημερινή ζωή, τις ελπίδες και
τις προσδοκίες των ανθρώπων
* Να γνωρίσουν τα
έθιμα και τις λαϊκές δοξασίες.
* Να κατανοήσουν ότι η πιστή τήρηση ενός έθιμου αποτελεί πυρήνα της τοπικής κοινωνίας και ευκαιρία έκφρασης
κοινωνικότητας .
Κύριοι θεματικοί άξονες του κειμένου
* Τα λαϊκά έθιμα
στην Καβάλα
* Ο γάμος, το όνειρο της πλειοψηφίας των γυναικών στις
παραδοσιακές κοινωνίες
* Παιδική φάρσα με απρόσμενες συνέπειες
* Η συσσωρευμένη εμπειρία της ενήλικης ζωής αξιολογεί αλλιώς
τα παιδικά βιώματα
Βασικά στοιχεία μορφής και περιεχομένου
* Τα αυτοβιογραφικά στοιχεία
* Η έντονη εικονοποιία
* Η παρουσίαση των λαογραφικών στοιχείων της περιοχής
της Καβάλας
* Η σύνθεση αφήγησης και σχολίου
* Τα δύο χρονικά επίπεδα (τότε- τώρα)
* Ομοδιηγητικός αφηγητής
* Η ευάλωτη Άννα
* Η κοινωνική αναλγησία και ο ρατσισμός
* Πλάκα-αστείο-χωρατό-φάρσα
* Η χρήση λαϊκών λέξεων, ντοπιολαλιάς και σπάνιων
γλωσσικών τύπων