} f expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
Πρώτη Σελίδα

24.1.15

Η Άννα του Κλήδονα, Διαμαντής Αξιώτης



Διαγραμμική απεικόνιση του μαθήματος
(μνημονική απεικόνιση- σχέδιο μαθήματος)
Στόχος
*        Να κατανοήσουν οι μαθητές πόσο στενά συνδέονταν στην παραδοσιακή κοινωνία τα λαογραφικά έθιμα με την καθημερινή ζωή, τις ελπίδες και τις προσδοκίες των ανθρώπων
*        Να γνωρίσουν  τα έθιμα και τις λαϊκές  δοξασίες.
*        Να κατανοήσουν ότι η πιστή τήρηση ενός  έθιμου αποτελεί  πυρήνα της τοπικής κοινωνίας και ευκαιρία έκφρασης κοινωνικότητας .
Κύριοι θεματικοί άξονες του κειμένου
*        Τα λαϊκά  έθιμα στην Καβάλα
*        Ο γάμος, το όνειρο της πλειοψηφίας των γυναικών στις παραδοσιακές κοινωνίες
*        Παιδική φάρσα με απρόσμενες συνέπειες
*        Η συσσωρευμένη εμπειρία της ενήλικης ζωής αξιολογεί αλλιώς τα παιδικά βιώματα
Βασικά στοιχεία μορφής και περιεχομένου
*        Τα αυτοβιογραφικά στοιχεία
*        Η έντονη εικονοποιία
*        Η παρουσίαση των λαογραφικών στοιχείων της περιοχής της Καβάλας
*        Η σύνθεση αφήγησης και σχολίου
*        Τα δύο χρονικά επίπεδα (τότε- τώρα)
*        Ομοδιηγητικός αφηγητής
*        Η ευάλωτη Άννα
*        Η κοινωνική αναλγησία και ο ρατσισμός
*        Πλάκα-αστείο-χωρατό-φάρσα
*        Η χρήση λαϊκών λέξεων, ντοπιολαλιάς και σπάνιων γλωσσικών τύπων