Διαγραμμική
απεικόνιση του μαθήματος
(μνημονική
απεικόνιση- σχέδιο μαθήματος)
Στόχος
*
Να κατανοήσουν
οι μαθητές πόσο στενά συνδέονταν στην παραδοσιακή κοινωνία τα λαογραφικά
έθιμα με την καθημερινή ζωή, τις ελπίδες και τις προσδοκίες των ανθρώπων
*
Να
γνωρίσουν τα έθιμα και τις λαϊκές δοξασίες.
*
Να
κατανοήσουν ότι η πιστή τήρηση ενός
έθιμου αποτελεί πυρήνα της
τοπικής κοινωνίας και ευκαιρία έκφρασης κοινωνικότητας .
Κύριοι θεματικοί άξονες του
κειμένου
*
Τα
λαϊκά έθιμα στην Καβάλα
*
Ο γάμος,
το όνειρο της πλειοψηφίας των γυναικών στις παραδοσιακές κοινωνίες
*
Παιδική
φάρσα με απρόσμενες συνέπειες
*
Η
συσσωρευμένη εμπειρία της ενήλικης ζωής αξιολογεί αλλιώς τα παιδικά βιώματα
Βασικά στοιχεία μορφής και
περιεχομένου
*
Τα
αυτοβιογραφικά στοιχεία
*
Η έντονη
εικονοποιία
*
Η
παρουσίαση των λαογραφικών στοιχείων της περιοχής της Καβάλας
*
Η σύνθεση
αφήγησης και σχολίου
*
Τα δύο
χρονικά επίπεδα (τότε- τώρα)
*
Ομοδιηγητικός
αφηγητής
*
Η ευάλωτη
Άννα
*
Η
κοινωνική αναλγησία και ο ρατσισμός
*
Πλάκα-αστείο-χωρατό-φάρσα
*
Η χρήση
λαϊκών λέξεων, ντοπιολαλιάς και σπάνιων γλωσσικών τύπων
|