ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ= ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ; |
ΣΚΟΠΟΣ= ΝΑ
ΤΟ ΔΕΙ ΚΑΙ Ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ
ΜΕ ΑΞΟΝΑ= ΤΟΝ ΧΩΡΟ
ΠΟΡΕΙΑ= ΑΠΟ ΤΟ
ΓΕΝΙΚΟ ΣΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
* Περιγραφή τοπίου :
Οργανώνω την περιγραφή με βάση το παρατηρητήριο (από πιο σημείο παρατηρώ κάτι)
και την κίνηση περιγραφής (από μακριά → κοντά/ από ψηλά → χαμηλά)
Στοιχεία Συνοχής
- · Χρήση ενεστώτα- εξακολουθητικών χρόνων- ιστορικών (=παρελθοντικών χρόνων) → στατικότατα αυτού που περιγράφουμε
- · Τοπικοί προσδιορισμοί (επιρρήματα, εμπρόθετοι προσδιορισμοί κ.λ.π.)
- · Αυξημένη Χρήση επιθέτων
- · Αυξημένη χρήση των ρημάτων: είμαι, έχω, φαίνομαι
- · Ορολογία (αν αυτό που περιγράφω απαιτεί ειδικό λεξιλόγιο)
- · Κυριολεκτική χρήση της γλώσσας ή μεταφορική, ανάλογα με αυτό που περιγράφω, το είδος του κειμένου, τον επικοινωνιακό μου στόχο. Π.χ. περιγράφω μια ακρογιαλιά αξιοποιώντας τη μεταφορά, ενώ περιγράφω ένα έκθεμα του Μουσείο αξιοποιώντας την κυριολεξία
- · Κατάλληλες συνδετικές λέξεις
- · Νοηματική συνάφεια =λογική σύνδεση των νοημάτων
ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ; |
ΑΦΗΓΗΣΗ= ΕΞΙΣΤΟΡΗΣΗ
ΣΚΟΠΟΣ= ΝΑ
ΤΟ ΖΗΣΕΙ ΚΑΙ Ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕ ΑΞΟΝΑ=
ΧΡΟΝΟ και ΑΙΤΙΟ- ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Παρακολουθώ το
αντικείμενο κατά τις μεταβολές του στο
χρόνο
ΠΟΡΕΙΑ= ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ
(συνήθως)
Χαρακτηριστικά και Στοιχεία Συνοχής
- · Χρήση αόριστου- συνοπτικών χρόνων → δυναμικότητα- αλλαγή αυτού που περιγράφουμε
- · Χρονικοί προσδιορισμοί (επιρρήματα, εμπρόθετοι κ.λ.π.)
- · Αυξημένη Χρήση ρημάτων
- · Αυξημένη χρήση ρημάτων κίνησης, λόγου
- · Κυριολεκτική χρήση της γλώσσας ή μεταφορική, ανάλογα με αυτό που εξιστορώ, το είδος του κειμένου, τον επικοινωνιακό μου στόχο. Π.χ. αφηγούμαι μια προσωπική περιπέτεια μια αξιοποιώντας τη μεταφορά, ενώ αφηγούμαι ένα ιστορικό γεγονός αξιοποιώντας την κυριολεξία
- · Κατάλληλες συνδετικές λέξεις
- · Νοηματική συνάφεια =λογική σύνδεση των νοημάτων